סוגי מדרגות לבית

בשוק המקומי ניתן למצוא מגוון סוגים של מדרגות מחומרים וטכניקות בנייה שונות.

אם אתם עומדים בפני בניית מדרגות בביתכם או מתכננים החלפת מדרגות פנים ולא יודעים איזה מדרגות לבית לבחור מתוך ההיצע הקיים, לפניכם כמה עצות מועילות בנושא.

 

דגשים לבחירת מדרגות פנים

בעת בחירת מדרגות מומלצות לבית יש מספר דגשים שחשוב לתת עליהם את הדעת. קודם כל עליכם להכיר את סוגי המדרגות שבשוק, להבין את תהליך בנייתם ואת העלויות. מתוך ההיצע יש לבחור בסוג מתאים לתכנון הבית ולמאפייני עיצוב הפנים שלו, כאשר בתכנון יוחלט על גודל ומיקום המדרגות וצורתן – בין אם ישרה, מעוגלת סיבובית או אלכסונית. את המבנה ניתן לתכנן בעזרת הדמיות מחשב תלת ממדיות. הבחירה כוללת את סוג המדרגות, החומרים שיחפו אותן, סוג וצורת העיצוב והמעקה נלווה. כמו כן, בבחירת מדרגות יש לשים לב להיותן אלמנט תקני, נוח ובטוח לשימוש.

 

סוגים שונים של מדרגות

כאמור, יש בשוק סוגים שונים של מדרגות, אותם ניתן לחלק לשתי קבוצות מרכזיות. הראשונה כוללת מדרגות בנויות מיציקת בטון היוצרות מראה יציב ואינטגראלי במבנה, והשנייה היא מדרגות מרחפות הבנויות על גבי קונסטרוקציה ויוצרות מראה קליל ומרחף. את המדרגות ניתן לבנות ולחפות בחומרים שונים כמו עץ, שיש, מתכת זכוכית, טרצו ועוד, כאשר הבחירה בחומר נובעת משיקולים של עלויות, עיצוב והעדפה אישית.

למשל, הבחירה אם לעשות שימוש במדרגות עץ או שיש נובעת מסוג הריצוף שכבר יש בבית כגון שיש או פרקט. כמו כן היא מושפעת מסגנון עיצוב הבית, כמו מודרני או כפרי, ומהאווירה שמבקשים ליצור בו. כמובן שהיא מכותבת גם משיקולי תקציב. למשל מדרגות עץ יוצרות אווירה יותר קלילה וחמימה, בעוד שמדרגות שיש יוצרות אווירה יותר אלגנטית וקרירה.

עקב תכונות אלו, בחירת סוג חומר הגלם למדרגות מוכתבת גם ממיקום הבית. לדוגמא, לבית במקום גבוה וקר עדיף לבחור במדרגות עץ חמימות, בעוד שלבית השוכן במקום חם מדרגות צוננות משיש יותר יתאימו.

 

איך בונים מדרגות פנים?

כאמור ניתן לחלק גרמי מדרגות פנים לשני סוגים עיקריים – מדרגות בנויות ומרחפות. לכל אחד מסוגי מדרגות פנים יש טכניקה אחרת לבנייה. הטכניקה לא אחת משפיעה על בחירת גרם המדרגות עקב שיקולי תקציב, ובין אם מדובר במדרגות לבית חדש או קיים:

  • איך בונים מדרגות בניות- מדרגות ביתיות בנויות מבוססות על יציקת בטון וניתן לבנות אותן באמצעות מדרגות נרתמות המחוברות לקירות על ידי זיזים. כמו כן אפשר לבנות מדרגות כאלו על ידי הנחה על גבי משטחים, עם יציקה מראש של משטח משופע שבהמשך נבנות על גביו המדרגות, כאשר את המדרגות עצמן אפשר לצקת מראש או במקום.
  • איך בונים מדרגות מרחפות- מדרגות מרחפות אינן נדרשות ביציקה והן מבוססות על יצירת קונסטרוקציה מברזל של עמוד מרכזי שסביבו מורכב שלד העשוי מיחידה אחת או מיחידות מודולריות. את גרמי המדרגות מחברים לקונסטרוקציה באמצעות ברגים חזקים מפלדה או נירוסטה, או על ידי הדבקה.

 

עיצוב מדרגות לבית

לצד סוג המדרגות יש גם החליט על עיצוב מדרגות לבית מבחינת הצורה והגוון שלהן, המעקה שילווה אותן, חיפוי קירות ותאורה. כאמור, יש לבחור בחיפוי למדרגות בהתאם לסוג החומרים שיש בבית. כמו כן יש להתאים את גוון המדרגות לאלו של הבית, לצבע קירות, ריצוף וריהוט ורמות האור שבבית. צבע יכול להיות בהיר או כהה, נוטה לגווני לבן, אדום, חום אפור, וכדומה.

גם צורת המדרגות מושפעת מעיצוב הבית. למשל, מדרגות ישרות זווית יכולות להתאים לבית מודרני, בעוד שמדרגות מעוגלות מתאימות לבית בסגנון כפרי. בעיצוב המדרגות יש לתת את הדעת גם למעקות איכותיים ומעוצבים שילוו אותן, ולתכנן את שניהם ביחד בסגנונות עיצוב המתכתבים אחד עם השני ומספקים מענה אסטטי, נוח ובטוח. כמו כן יש לתכנן למדרגות תאורה מתאימה המעניקה נראות טובה ובטוחה לצד חזות אסטטית מתאימה לסגנון המדרגות והבית ולאווירה המבוקשת. למשל אפשר לבחור בתאורת מדרגות בהירה ונקייה, עמומה ורכה, ועוד.

 

למידע נוסף

למידע נוסף וייעוץ מקצועי אודות בחירה נכונה של גרם מדרגות ומעקות, הנכם מוזמנים ליצור קשר עם גלריית אריכא שבראש העין בטלפון 03-9334000 ו- 052-2474047 או במייל  [email protected].

המאמר הקודם המאמר הבא