מעקה זכוכית לגינה

מעקה זכוכית חוץ עם מסגרת של ברזל

בגלריית אריכא מעצבים ומייצרים מעקות זכוכית עם מסגרת של ברזל גם לצורכי חוץ, בהתאמה אישית. מוצרים אלו יכולים לשמש בתור מעקה זכוכית לגג, מעקה זכוכית למרפסת או מעקה זכוכית לגינה, וכן לגרם מדרגות חיצוני ועוד.

 

שיטות עיקריות לייצור מעקות חוץ מזכוכית

כאמור, בימנו מעקות זכוכית משמשים למגוון צרכים, לרבות מעקות חוץ מזכוכית, ומייצרים אותם בשתי שיטות עיקריות:

  • מעקות עם מסגרת ברזל – מעקות שיש להם מסגרת ברזל חזקה המחזיקה את לוחות הזכוכית.
  • מעקות ללא מסגרת ברזל – מעקות עם לוחות זכוכית שעומדים חופשי בעזרת ברגים מיוחדים.

מבין שתי שיטות אלו, היותר בטוחה ומומלצת, ובייחוד לשימוש חיצוני, היא זו שעושה שימוש במסגרת ברזל. המסגרת מספקת מענה הרבה יותר עמיד, יציב ובטוח, שמעניק תמיכה ללוחות הזכוכית שיש להם נטייה להישבר – חזקים ככול שיהיו. מסגרת חזקה מברזל גם אוחזת היטב בלוחות הזכוכית הנדרשים לעמוד בתנאי חוץ מאתגרים כמו קור, קרינת שמש, שינויים חדים במזג אוויר וכדומה.

יש לציין כי בשוק קיימים גורמים רבים המספקים מעקות זכוכית לגינה או למרפסת, שלא עומדים בדרישות התקן, ובכך עלולים לסכן את חיי המשתמשים בהם.

 

הביקוש למעקות חוץ מזכוכית

בעשור האחרון גבר השימוש במעקות זכוכית עם מסגרת ברזל לצורכי פנים, ועימו עלה גם הביקוש עבורם לצורכי חוץ. זאת, לאור מספר סיבות עיקריות:

  • נראות – מעקה מזכוכית מספק חציצה ומענה בטיחותי נאות, בלא שיסתיר את הנוף או יקטין את מרחב הצפייה, מה שנותן מענה לרצון לשמר את מראה נוף הנשקף ממרפסות וגגות. זאת בעוד שבגינות וחצרות מעקות זכוכית מבוקשים בכדי שאפשר יהיה לראות את הגינה וגם להשגיח על הילדים, למשל כשמדובר במפלסים גבוהים בחצר או במעקה המקיף בריכת שחייה.
  • עיצוב ואסתטיקה – מעקות מזכוכית מעניקים למרחב החיצוני חזות אסטטית נקייה, אלגנטית, אוורירית ועכשווית. בעזרת עיצוב נכון של מסגרת הברזל ניתן לשלבה עם כל סגנון עיצוב של בית וחצר, בין אם מדובר בסגנון מודרני, כפרי, קלאסי ועוד.
  • סוגים שונים של זכוכיות – ניתן לעצב מעקות חוץ עם סוגים שונים של זכוכיות שקופות, חלביות, קריסטל קליר, מסננות קרינה ועוד.
  • עמידות – השילוב של מסגרת ברזל ולוחות זכוכית עבה ובטיחותית, מעניק מעקה עמיד ובטוח לשימוש, המסוגל לאורך זמן להתמודד עם פגעי מזג האוויר השונים. כל זאת לצד רמות נמוכות של תחזוקה וניקיון פשוט בעזרת מטלית רטובה וחומרי ניקוי מתאימים.

 

בחירה נכונה של ברזל למעקות חוץ

בתכנון מעקות חוץ מזכוכית עם מסגרת מברזל, חשוב לבחור בברזל עמיד בתנאי הסביבה – לכמות הלחות, הרטיבות, השמש, הקור, החום והרוח. במילים אחרות, יש לבחור במעקות העשויים מברזל מגולוון.

גם לאופן עיבוד ועיצוב הברזל, לצבע והמרקם שלו, יש השפעה ישירה על חזות מעקה הזכוכית וסגנונו שיכול להיות בקו נקי ומינימליסטי, קו מעוגל ומתפתל, עם ברזל מעוטר ומסולסל, בשילוב של אלמנטים פיסוליים ועוד.

יש לציין כי בהתאם לתקן, מעקה לגג או למרפסת נדרש להיות בגובה של 1.05 ס"מ לכל הפחות. כמו כן, בעת תכנון מעקה זכוכית חוץ עם ברזל, חשוב להקפיד שהגובה של המעקה יימדד מתחילה הגבהת הבטון ולא מרצפת המרפסת או הגג, כאשר הגבה נמוכה מבטון הינה לרוב בגובה של כ- 20 ס"מ.

 

הזמנת מעקות זכוכית חוץ

להזמנת מעקות מזכוכית עם מסגרת ברזל לצורכי חוץ בכל סגנון עיצוב מבוקש, ולקבלת עוד מידע וייעוץ מקצועי בנושא, צרו קשר עם גלריית אריכא בטלפון 03-9334000.

המאמר הקודם המאמר הבא