מעקה עץ למדרגות

בעבר מקובל היה לראות כמעט בכל הבתים הפרטיים מעקות עץ, ברבים מהבתים היו מדרגות מעץ שלהן הוסיפו מעקה עשוי עץ תואם.
היתרון של מעקה עץ היה בזמינות של החומר. היותו מוצר סטנדרטי הביא לכך שמחיר מעקה עץ לא היה יקר.
[המחיר כמובן נגזר מסוג העץ. מחיר מעקה מעץ אורן הוא זול, יקר יותר הוא מעקה מעץ אלון, וכמובן שככל שנעשה שימוש בעצים שנחשבים יוקרתיים, אזי מחירו עולה בהתאמה.]
עם השנים מעקות מעץ נעלמו מהנוף. כיום קשה למצוא בית מעוצב שיש בו מעקה מעץ בלבד, לעומת זאת נפוצים היום מאוד מעקות בשילוב עץ.
רבים טועים לחשוב ששילוב ברזל יחד עם עץ מתאים לסגנון כפרי, האמת היא ששילוב נכון של ברזל ועץ מתאים מאוד גם לבתים בסגנון מודרני. מה שחשוב בשילוב של השניים הוא צבע העץ, ופרטי החיבור של העץ והברזל.
בדרך כלל שילוב עץ במעקה יהיה במאחז היד, הסגנון הזה מאוד מוכר באירופה, ברבים מהמעקים בבתים שם יש מאחזי יד מעץ. היתרונות הגדולים של מעקות עם עץ הם נוחות האחיזה ומראה יוקרתי ורך.

מחיר מעקה עץ למדרגות

מחיר מעקה אחיזה מעץ נע בדרך כלל בין 200-300 שח למטר אורך.
המחיר מושפע מגודל הפרופיל של העץ וכמובן מסוג העץ.
דבר נוסף שעשוי להשפיע על מחיר מעקות ברזל בשילוב עץ, הוא האופן שהעץ מסתיים בקצוות. לרוב נבחר לעצב בסטודיו שלנו פרטי קצה מברזל שמותאמים לעץ כדי לא לייקר את מחיר כלל המעקה.
מאחז עץ המומלץ והנפוץ ביותר עשוי עץ אלון.

עוד על מעקות עץ

איך אומרים, מעקות או מעקים? כשעוסקים בעיצוב הבית או חדר המדרגות בבניין, זה לא כל כך חשוב. כשאנו ניגשים לעיצוב הבית, מעקה למדרגות לא נכנס למקום גבוה בסדרי העדיפויות שלנו. בהתחשב בכך שמדובר במשהו בולט, גדול ובעל נוכחות משמעותית בחלל, מומלץ מאוד להקדיש לו מחשבה מעמיקה. מעקה לא נוח, שאינו מתאים לעיצוב של שאר הבית או שעשוי מחומרים לא איכותיים עלול לגרום לעוגמת נפש במקרה הטוב, ולהוצאות כספיות גדולות על החלפות ותיקונים במקרה הרע.

ליצירת המראה הנכון

רבים מתלבטים באיזה סוג של מעקה לבחור. היות וכמעט בכל בניין או בית, מעקה המדרגות עשוי מתכת ולעיתים אף זכוכית, אלו הן הבחירות האוטומטיות של מי שמעוניין להתקין מעקה. אלו שרוצים להיות מקוריים ולהקנות לחלל נופך ייחודי ולא בנאלי, מעדיפים לבחור מעקה מדרגות מעץ וברזל.  כאשר באים לבחור מעקה עץ וברזל למדרגות, אם בשל המראה היוקרתי ואם בשל החמימות שהוא מעניק לחלל ביחס למעקה מתכת בלבד יש לקחת מספר שיקולים בחשבון.

שיקולי עיצוב ונוחות צריכים להנחות אותנו כשאנו ניגשים לעצב את בית חלומותינו, אך בבחירה של מעקה עץ למדרגות מחיר יכול להוות שיקול משמעותי. המחיר נגזר מעלות החומרים, ככל שתבחרו עץ יקר יותר עלות המעקה תעלה, ומהדרישות העיצוביות. המחיר נקבע לפי אורך המעקה הדרוש וכן לפי רמת עיצוב הפרטים במעקה. שיקול נוסף צריך להיות ייחודיות העיצוב והתאמתו לשאר הבית. בית המעוצב בסגנון אולטרה מודרני, שבאמצעו מותקן מעקה מדרגות בעיצוב עתיק, ייצור דיסוננס אצל הנכנסים לבית וימנע את ההרמוניה שהייתם רוצים בבית החלומות שלכם.

רוצים לשלב מעקה מסוגנן בבית, העשוי מברזל ועץ? חברת אריכא היא הכתובת הנכונה לפנות אליה. לסריקת מוצרי החברה, לחצו כאן, ולקבלת פרטים חשובים נוספים בטלפון, התקשרו ל – 03-9334000

המאמר הקודם המאמר הבא