כמה עולה מעקה למדרגות?

מחירי מעקות אריכא

מעקה מברזל, הוא הרבה יותר מפריט פונקציונאלי שנועד להגברת רמת הבטיחות בחלל המגורים או העבודה, הוא אמירה עיצובית, מתחם ויוצר הפרדה במעין שכבות אסטטיות בחללים.

חשוב לזכור כי אין עבור מעקה לבית פרטי מחירים אחידים, ולכן  בטרם בחירת מעקה מומלץ לבצע סקר שוק ולהתייעץ עם ספק, אומן אשר בקיא בתחום, אשר יוכל להתאים את המעקה לקונספט, לסביבת העבודה/ המגורים ולצרכים המשתנים של דיירי המקום. הברזל הוא חומר נח ונפלא לעבודה, הוא מאפשר ורסטיליות לצד איכות, הנשמרת לאורך זמן. יתרון נוסף הוא שניתן לחדש אותו בקלות יחסית באמצעות צבע, לכה או שכבת הגנה.

על מנת להבין כמה עולה מעקה ברזל נדרשת הבנת סוג המעקה הרצוי לחלל. ככלל, עבור מעקות ברזל מחירים בשוק, מוצעים על מעקות בסיסיים בלבד ללא תוספות מיוחדות, שילובי חומרים, או עיצוב ייחודי. כל אלה מייקרים את מחיר המעקה הבסיסי על פי הפירוט הבא:

מחיר מעקה ברזל למטר ינוע בשוק בין 900 ₪ – ל 1500 ₪ בהתאם לספק, לאיכות החומר, וכמובן בהתאם למורכבות העיצוב-והביצוע של המעקה.

מחיר מעקה מדרגות מברזל בשילוב זכוכית מחיר שוק גבוה יותר:החל מ2900 למטר.

כמו כן, עבור מעקה ברזל למדרגות פנים המחיר גבוה יותר ממחיר מעקות חוץ ברזל שמחירם עשוי  לנוע סביב 800-1000 900-1300 ₪ למטר.

באופן כללי ניתן לומר שתוספת של דוגמאות ייחודיות עשויים לייקר את מחיר מעקה למטר בטווח של 25%-50%

50-100 אחוז, בהתאם למורכבות הדוגמא המיושמת.

[לפעמים נדרשות הגבהות למעקות ומאחזי יד, אשר עשויות לייקר אותו בכמה מאות שקלים בודדים.]

המחירים כוללים הובלה והתקנה,ולא כוללים צביעה מע"מ.

במעקות חוץ מברזל ניתן להוסיף גלוון, אשר מבטיחים עמידות גבוהה יותר, בעיקר כאשר המעקה מותקן בסביבה לחה או בעלת תנאי אקלים מאתגרים, כאשר יש למעקה ברזל מגולוון מחיר גבוה יותר.

 

מחיר מעקה ברזל בשילוב זכוכית ועץ

מעקות מברזל מוצעים גם בשילוב של לוחות זכוכית. מחיר מעקות זכוכית עם מסגרת ברזל

מוכתב מכמה פרמטרים, כאשר עלות מעקה ברזל למטר מושפעת מרמת המורכבות של עבודות הברזל, מסוג הזכוכית בה ייעשה שימוש והעובי שלה. גם מחירי מעקות ברזל בשילוב מאחזי יד מעץ אינם אחידים ומשתנים בהתאם לסוג העץ בו עושים שימוש ורמת מורכבות עיבודו של העץ. למשל, יש הבדל בין עלות של עץ אלון לבין עץ טיק, ויש הבדל בין מאחז יד מעץ שצריך לעבדו בזווית ישרה לבין מאחז מעץ שיש לעבדו לצורה מעוגלת.

 

שיקולים נוספים בבחירת מעקה מתאים

מלבד המחיר, בבחירת מעקה מתאים לבית יש עוד שורה של שיקולים שיש לתת עליהם את הדעת. בתור התחלה יש לבחור מעקה יציב ובטוח, המתאים לתשתיות עליו הוא יותקן, ולקחת בחשבון את רמת העמידות של חומרי הגלם ואת צורכי תחזוקה של המעקה.

כמו כן, יש לבחור במעקה מעוצב בסגנון המתאים לזה של החלל בו הוא יוצב מבחינת החומרים, הצבעים והמרקמים. למשל, לבית מודרני יתאים מעקה בקו נקי היכול לשלב בתוכו לוחות מזכוכית, או מעקה העשוי מנירוסטה מבריקה בעלת מראה יוקרתי. זאת בעוד שלבית מעוצב בסגנון כפרי יכול להתאים מעקה משולב עם מאחזי יד מעץ.

 

גלריית אריכא מובילה את תחום העיצוב בברזל בישראל בפרט בעיצוב מעקות . אנו מזמינים אתכם לבקר אותנו בסטודיו שלנו (הביקור בתאום מראש) וכן באתר האינטרנט להתרשמות ממבחר העבודות, שביצענו.

לקבלת פרטים, הצעת מחיר ויצירת קשר: 03-9334000 מעצב הבית: אמיתי אריכא 052-2474047, דואר אלקטרוני: [email protected]

המאמר הקודם המאמר הבא