התאמת חומרי הגלם לעיצוב הבית

ישנם חומרי גלם רבים המותאמים לאופן השימוש במעקה, מיקומו בבית (פנים לעומת חוץ) וכן, התאמתו לעיצוב בשאר הבית. להלן מספר חומרי גלם מרכזיים שיש לקחת בחשבון בעת ההחלטה על מעקות הבית שלכם.

זכוכית

מעקות אלו מורכבים ממספר סוגים שונים של זכוכית על מנת ליצור שילוב חזק יותר של זכוכית עמידה וחזקה יותר. אפשר לבחור את האופן שבו הזכוכית תורכב ואת העובי שלה, כשאר התקן דורש כי זכוכית למעקה חייבת להיות בנויה לפחות משתי שכבות המודבקות יחד.

מעורבות של בעל מקצוע בהליך זה של ההתקנה היא כמובן הכרחית וכן, קיום תהליך מתאים של בקרת איכות. הזכוכית היא אמנם חומר גלם יקר יחסית, אך היא גם נוחה לעיצוב על ידי בעל המקצוע וגם קלה לניקיון ותחזוקה. טבעה מאפשר שילובה עם יתר העיצוב בבית והיא נחשבת למודרנית יותר מבחינה עיצובית.

מתכת

מעקות אלו נחלקים למעקות ברזל ומעקות נירוסטה או אלומיניום. מעקות ברזל נחשבים לחזקים ביותר המספקים רמה גבוהה מאד של בטיחות וכן, מחזיקים מעמד שנים רבות.

יש לוודא כי חומרי הגלם שאתם מקבלים אינם עמידים ואיכותיים, כיוון שעל פי התקן, במעקות אלו יש להתקין עמודים ניצבים בלבד. מעקות אלו מיוצרים מתרכובות של חומרי גלם שונים ויש צורך בצביעה כדי להתמודד עם החלודה וכן, מיוצרים בעבודה מקצועית על פי הזמנה כך שעיצובן מתאים להעדפות ודרישות הלקוח, בין היתר כי טבעו של חומר גלם זה מאפשר סגנונות עיצוב שונים.

מעקות נירוסטה או אלומיניום נחשבים ליקרים יותר והם בעלי יתרונות רבים כמו כאלה שדורשים טיפול ותחזוקה קלים יחסית, המתכת אינה מחלידה או דוהה או נשרטת בקלות לכן, אין צורך בצביעה, בעלי גמישות גבוהה ועמידות גבוהה ללחות ומים ובעלי חוזק רב וכאלה הם נחשבים לבטיחותיים ביותר.

כמו כן, הם בעלי מראה מודרני ומבריק המקנה להם יוקרה וכן, נשמר לאורך זמן רב. החיסרון שלהם הוא כי, וזאת בעיקר בהיעדר שילוב עם חומרי גלם נוספים, הם לא מתאימים לכל סגנונות העיצוב.

עץ

ישנו מבחר גדול של סוגי עץ המתאימים למעקות עץ, בעלי גוונים שונים ותכונות שונות, כאשר השכיחים ביותר הם אלון, בוק ומהגוני. מעקות העץ מקנים רמה גבוהה של בטיחות יחסית, אך יש לוודא בעת בחירת המעקה כי העץ עבר עיבוד ואת ההתאמה הנדרשת לייצור חומר חזק למשך זמן רב.

המחיר של מעקות העץ משתנה בהתאם לסוג וגם לסגנון העיצוב, כאשר העיצוב הינו מגוון ובעל אפשרויות רבות לאור היות העץ חומר גלם הניתן לעיבודים וחיתוכים שונים, עיצובים וגילופים שונים, לפי העדפות וטעמי הלקוח. העץ ניתן לשילוב עם סגנונות עיצוב רבים אחרים והוא משדר ביתיות וחום וכן, הינו בעל מראה קלאסי.

שילובים

מעקות משולבים הפכו בשנים האחרונות לבחירה מבוקשת ופופולרית בקרב לקוחות. כאמור, איכות חומרי הגלם בבחירת המעקה הינה קריטית וחשובה ביותר ולכן, אם משלבים חומרי גלם, יש לכך חשיבות גדולה אף יותר, בעיקר מבחינה בטיחותית ולצורך כך, חובה להתייעץ עם בעל מקצוע מומחה.

היתרון המרכזי במעקות משולבים הוא האופציות הרבות יותר מבחינה עיצובית, אך ישנו גם היתרון הנובע מהיותם, במקרים מסוימים, יעילים יותר בהיבט של תחזוקתם. מעקות משולבים אשר מיוצרים בהתאמה אישית הם לרוב יקרים יותר ממעקות אחרים וכוללים שילובים של עץ וזכוכית, מתכת ועץ או עץ, ברזל וזכוכית.

הטיפים שלנו

  • חשוב לבדוק מהו ההיקף של תנועת האנשים שצפויה להיות סביב המעקה אותו אתם עומדים לבחור, כאשר מהיקף זה נגזר השיקול של עמידות וחוזק המעקה. במקומות קטנים כמו בית פרטי או דו משפחתי עם מספר קומות מועט, ניתן להתקין מעקה זכוכית שהוא חזק פחות ממעקה ברזל, אותו נרצה להתקין בחדר מדרגות של בניין שבו יש הרבה יותר אנשים.
  • בבואכם לבחור מעקה, חשוב לשים דגש ולשקול היטב את ההיבט הכספי הכרוך בכך, כלומר לבדוק את העלות של כל מעקה שהוא אופציה מבחינתכם. מעבר לבירור המקדים של העלות של המעקה, חשוב גם לברר מהן ההוצאות הכרוכות בטיפול ובתחזוקה של המעקה, על מנת לבחון האם זה מתאים לכם.

לסיכום

בחירת מעקה הינה בחירה קלה משום שלמעקה ישנם שני היבטים חשובים שיש לקחת בחשבון, העיצוב, אך בעיקר הבטיחות. מבחינת העיצוב וחומרי הגלם הנבחרים, ישנם הרבה מאד אופציות כיום לכן, ישנו מגוון רחב מאד של סגנונות עיצוב לבחירתכם.

מעבר לכך, יש לתת משקל רב להיבט הבטיחות של המעקה, בבואכם לבחור את חומרי הגלם, תוך התייעצות עם בעל מקצוע מומחה בתחום.

המאמר הקודם המאמר הבא