שיפוץ חדר מדרגות בבית פרטי או משותף

כמו חללים אחרים, עם השנים גם חדרי מדרגות בבית משותף או פרטי נדרשים בשיפוץ שמשפר את מצבם וחזותם. שיפוץ כזה מהווה הזדמנות לשדרג את חדר המדרגות ולשפר את חזותו, את נוחות השימוש בו ובטיחותו.

 

הצורך בשיפוץ חדר מדרגות

בהיותם מרחב בו עושים שימוש הרבה מאוד אנשים, חדרי מדרגות נוטים להישחק ולהתבלות עם הזמן עד הגיעם למצב הדורש שיפוץ. הצורך בשיפוץ המרחב יכול לנבוע מסיבות אסטטיות, בטיחותיות ובריאותיות. כך למשל, יש צורך בשיפוץ מדרגות שבורות, רופפות וסדוקות הכולל ריצוף חדר מדרגות. לא אחת גם עולה הצורך להתקין מעקה חדש במקום מעקה ישן שבור, חלוד, רופף או שחסרים בו שלבים.

בנוסף, הצורך בשיפוץ חדר מדרגות יכול להיות בגין קירות מלוכלכים, מקולפים וסדוקים, וכן

במקרים של נזילות, רטיבות ועובש היוצרים נזקים למבנה ולחזות החלל, ויכולים גם להוות מפגע בריאותי. שיפוץ של חדר מדרגות מתבקש גם עקב תשתיות חשמל וגופי תאורה לא תקניים, ועוד.

 

עלות עבודות השיפוץ

עלות עבודות שיפוץ חדר מדרגות משתנה בהתאם למאפייני העבודות הנדרשות, מידת מורכבותן, חומרי הגלם שיש לקנות וגודל והיקף הפרויקט. למשל בבית משותף עלות העבודות נקבעת בהתאם למספר הקומות בבניין ומצב חדר המדרגות. כמו כן, יש הבדל בין שיפוץ הנועד לתקן את חדר המדרגות לבין שיפוץ הנועד לשדרג את חזות המרחב עם עבודות מקיפות ויסודיות. למשל שיפוץ מדרגות בבית פרטי יכול להסתכם בהחלפת מעקות או שהוא יכול גם לכלול הדבקה של מדרכים חדשים, התקנת חיפוי קירות והתקנה של גופי תאורה שקועים.

 

שיפוץ תקופתי של חדר מדרגות

כדי שחדר מדרגות לא יגיע למצב קשה בעלות גבוהה של עבודות תיקון, מומלץ לדאוג לתחזוקתו ולשפצו כפעם בשנה. שיפוץ זה יכלול צביעת ותיקון קירות בדגש על בעיות רטיבות או סדקים. כמו כן יש להחליף חיפויי מדרגות וקירות סדוקים שבורים או רופפים, לבדוק מצב ארונות חשמל וגופי תאורה, לצבוע או לתקן מעקות וכדומה.

 

כמה עצות לסיום

לסיום, לפניכם מספר עצות שיכולות לתרום לתוצאות שיפוץ חדר המדרגות. ראשית, חשוב שתבינו מה הבעיה בחדר המדרגות ומה הייתם רוצים לשנות בו, למשל אם מדובר במעקה לא יפה ולא נוח, מדרגות מיושנות עם ריצוף מוכתם, קירות בצבע לא מחמיא וכן הלאה. כעת הבינו איזה אווירה הייתם רוצים ליצור בחדר המדרגות, תוך שימת דגש על השתלבות האווירה הזו במרחב הביתי ובדגש על חללים המתחברים לחדר המדרגות. למשל תוכלו לבחור לעצב חדר מדרגות בחזות נקייה ומודרנית עם קווים ישרים וחומרים עכשוויים, או יתכן שתבקשו לעצב חדר מדרגות אלגנטי, חמים ובייתי המשתלב עם בית בסגנון כפרי.

 

למידע נוסף

למידע נוסף וייעוץ מקצועי לגבי שיפוץ חדרי מדרגות הנכם מוזמנים ליצור קשר עם גלריית אריכא שבראש העין בטלפון 03-9334000 ו- 052-2474047 או במייל  [email protected]

 

המאמר הקודם המאמר הבא