עיצוב פנים הבית: מה שרואים מעבר לדלת

סגנון הריהוט

סגנון הריהוט הוא אלמנט אחד שהוא מאד תלוי אופי וסגנון אישי, טעמים אישים ואוכלוסיות שונות. ישנם סגנונות רבים ומגוונים הנבדלים זה מזה בצבעים, סוג הרהיטים והחומרים מהם מורכבים, הגובה שלהם, ההרכב והשילוב של רהיטים שונים ועוד.

הסגנונות לגבי הריהוט הינם רבים כגון סגנון כפרי, ריהוט מודרני, ריהוט בסגנון אותנטי, ריהוט בסגנון וינטג' ועוד סגנונות רבים וכן, ייתכנו גם שילובים בין סגנונות שונים.

ריצוף

דוגמא לריצוף פרקט בבית פרטי

ריצוף היא שאלה של עיצוב אך במקרים רבים גם של פרקטיות. כמובן שישנם סוגים של מרצפות, בגדלים שונים ובצבעים שונים ומגוונים. חשוב לזכור כי בהיבט העיצוב, צבע המרצפות והגודל שלהן צריך להתאים לסגנון הריהוט הנבחר.

בנוסף, העניין של סוג המרצפות, כלומר המרקם שלהן, חשוב לא פחות. ישנן מרצפות שקלות יותר לניקוי ופחות נראה לכלוך עליהם, שאולי יתאימו לבית עם ילדים שנוטה להתלכלך בתדירות גבוהה יותר, ומנגד מרצפות מבריקות יותר למשל שקשות יותר לניקוי והלכלוך ניכר עליהן יותר. כך שיש לקחת בחשבון את שני ההיבטים האלו, סוג וגודל המרצפות.

שטיחים

שטיח לדוגמא מבית שטיחי ג'וזפון

מקור: שטיחי ג'וזפון

קיימים סוגים שונים ומגוונים של שטיחים לבית למשל שטיח בסגנון מודרני, סגנון קלאסי או סגנון שאגי. ההבדל בין השטיחים נובע מההבדל בצפיפות הצמר המרכיב אותם, בדוגמא שרואים על השטיח עצמו ובחומרים מהם הם עשויים.

שטיחים נרכשים עבור כלל חללי הבית, כולל חדרי השינה, חדר עבודה, פינת האוכל והסלון, חדר האמבטיה והמטבח.

המגוון הרחב של השטיחים נובע מהשיטות והטכניקות השונות והמתקדמות באמצעותן הם מיוצרים. ההבדל העיקרי בין השטיחים נובע ממידת הצפיפות של הצמר שבהם, כך שככל שרמת הצפיפות של הסיבים של השטיח גבוהה יותר, כך השטיח נחשב לאיכותי יותר.

תאורה

דוגמא לבית עם בחירת מעניינת בעיצוב התאורה הפנימית

גם נושא התאורה הינו בעל מגוון רחב של אלמנטים ושיקולים, הן מבחינה עיצובית והן מבחינה פונקציונלית. המגוון קיים לא רק מבחינת האור עצמו וסוגי הנורות השונות אלא גם מבחינת גופי התאורה עצמם שגם להם היבטים עיצוביים ופונקציונליים.

סוגי הנורות השונות כוללות באופן כללי נורות ליבון, נורות הלוגן ונורות פלואורסצנט ואילו סוגי גופי התאורה כוללים מגון רחב הרבה יותר בשל ההיבט העיצובי, כגון זכוכית וחרסינה וכאלה מעוצבים בצורה ייחודית יותר ועוד.

היבט הפונקציונליות הינו חשוב ביותר בהיבט של חוזק הנורה, עוצמת הסנוור, אם קיים, האם גוף התאורה ניתן לכיוון למקומות שונים ועוד. יש לקחת בחשבון כלל היבטים אלה על מנת שהתאורה שתיבחר תענה על צרכיכם בצורה מיטבית.

לסיכום

ניתן לומר שישנם היבטים רבים שיש לקחת בחשבון כאשר מתכננים את עיצוב הפנים של הבית. אלמנטים של סגנון הריהוט, ריצוף שטיחים ותאורה הם רק אלמנטים כלליים ורחבים אשר כל אחד מהם הוא עולם ומלואו. לכן, יש לקבל את כל המידע הרלבנטי לצרכיכם ולטעמכם האישי, לבחון את כל האופציות בטרם קבלת החלטה בנוגע לעיצוב הבית.

המאמר הקודם המאמר הבא